Dział Organizacyjno-Administracyjny
Do zakresu zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego w szczególności należy:
- projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP,
- opracowywanie projektów planów pracy,
- obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora,
- obsługa kancelaryjna PUP w tym nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP,
- dystrybucja korespondencji PUP,
- gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora,
- planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej,
- rozpatrywanie oraz analiza skarg i wniosków,
- prowadzenie akt osobowych pracowników PUP,
- kontrola dyscypliny pracy,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników,
- organizowanie szkoleń pracowników PUP,
- organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów,
- prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniem i awansowaniem pracowników,
- prowadzenie procedury naboru pracowników na potrzeby Urzędu,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej służby przygotowawczej,
- opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej oraz analiz i informacji w zakresie spraw pracowniczych,
- prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony p.poż w PUP,
- gospodarowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i wykorzystaniem sprzętu komputerowego,
- nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
- administrowanie siecią komputerową i bazą danych PUP,
- planowanie potrzeb w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych oraz czuwanie nad ich właściwym przechowywaniem,
- tworzenie bazy danych statystycznych oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu rynku pracy,
- prowadzenie i nadzór nad aktualizacją strony BIP PUP,
- prowadzenie i nadzór nad aktualizacją strony internetowej PUP, infokiosków oraz informacji wyświetlanych na monitorach LCD,
- prowadzenie spraw związanych z Polityką Bezpieczeństwa w PUP,
- zapewnienie ochrony informacji zawartych w systemach teleinformatycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującą polityką bezpieczeństwa,
- nadawanie i ograniczanie uprawnień w porozumieniu z Dyrektorem, do korzystania z zasobów sieci i Internetu,
- prowadzenie składnicy akt,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją remontów obiektów PUP,
- prowadzenie księgi inwentarzowej majątku PUP zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
- zakup środków techniczno – biurowych niezbędnych do funkcjonowania PUP,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacja techniczną środków trwałych oraz innego wyposażenia poprzez zgłaszanie ich do konserwacji, napraw,
- ochrona obiektu oraz utrzymanie czystości pomieszczeń PUP,
- gospodarowanie środkami transportu, małą poligrafią oraz środkami łączności,
- obsługa administracyjna Powiatowej Rady Rynku Pracy,
- współdziałanie z Działem Finansowo Księgowym w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego w tym zgłaszanie pracowników i uprawnionych członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczeń społecznych oraz dokonywanie wszelkich zmian z tym związanych,
- prowadzenie spraw związanych z obrona cywilną,
- gromadzenie informacji dotyczących zadań i usług PUP,
- bieżące i terminowe opracowanie raportów i analiz z zakresu zadań realizowanych przez Dział Organizacyjno-Administracyjny z wykorzystaniem baz danych,
- sporządzanie analiz na potrzeby Dyrektora Urzędu.