Od dnia 23.07.2021r. ogłaszamy nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy określonych branż (PKD przeważające 47.11 Z lub 47.19 Z.) przyznawanej na podstawie art. 15 zze4a ustawy z dnia z dnia 2 marca 2020 r.

Print Drukuj

Nabór wniosków – nowa dotacja dla mikro- i małych przedsiębiorców prowadzących działalność oznaczoną kodami PKD: 47.11 Z lub 47.19 Z.


Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy określonych branż (PKD przeważające 47.11 Z lub 47.19 Z.) przyznawanej na podstawie art. 15 zze4a ustawy z dnia z dnia 2 marca 2020 r.  o szczególnych rozwiązaniach związanych  z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 poz. 1842, z późn. zm. )

wnioski można składać od dnia 23.07.2021 r. do dnia 30.09.2021 r.


Wnioski należy składać  wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl   od 23.07.2021 r. do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy. Do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez przedsiębiorcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.
Wnioski złożone bez wymaganego podpisu nie będą podlegały procedurze rozpatrzenia.
Złożone  wnioski  zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym,
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy praca.gov.pl,  niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki. 
Kwota maksymalna udzielonej dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
Przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 5 wniosków o dotację w wybranym przez siebie terminie, ale nie później niż do 30 września 2021 r. (może złożyć wszystkie wnioski w jednym dniu).
 
Dotację będą mogli otrzymać mikroprzedsiębiorca i małyprzedsiębiorca, o których mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,  którzy:
 
1)  na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – prawo oświatowe

2)  na dzień 30 września 2020 r. na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON (w brzemieniu na dzień 30 wrzesień 2020 r.)  prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną  według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z dwóch kodów: 47.11.Z lub 47.19 Z,

3) przychód z ich działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów prawa podatkowego uzyskany w listopadzie 2020 r. albo w grudniu 2020 r., albo w styczniu 2021 r., albo lutym 2021 r. albo w marcu 2021 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.;
(Przedsiębiorca nie może wskazać tego samego miesiąca w kolejnych wnioskach. Natomiast miesiąc, do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019 r. lub wrzesień 2020 r.) może być wskazany w więcej niż jednym wniosku.)

4) nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r. 
 
5) posiadają pisemne zaświadczenie wystawione przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że był związany przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym wystąpił spadek przychodów umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15zze4a ust. 1 ww. ustawy;



Szczegółowe  informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 564724298, 564724294.
 
Informacje o publikacji dokumentu