Informacja dla niepełnosprawnych

Z dniem 01 kwietnia 2012r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.2023.20 t.j.).


Ustawa nakłada na administrację samorządową nowe obowiązki, które mają pomóc w załatwianiu spraw w urzędach przez osoby mające trudności w komunikowaniu się (osoby niesłyszące lub głuchonieme).
 

Dokonanie zgłoszenia


Zgłoszenie przez osobę uprawnioną chęci skorzystania z usługi ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
 

Miejsce dokonania zgłoszenia


Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lub.
ul. Grunwaldzka 3
Sekretariat – pokój 308 IIIp.

w godz.  poniedziałek –  piątek 7.15 - 15.15,

 

Formy dokonania zgłoszenia

 
  • telefonicznie -za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie:  56 4724280
  • przesłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres e-mail: olno@praca.gov.pl

Dostępny jest wzór formularza zgłoszeniowego, który osoba uprawniona może przekazać osobiście, przesłać faksem lub pocztą elektroniczną. Wzór nie ma charakteru obligatoryjnego zaś jedynie charakter pomocniczy
 

Druk do pobrania:


Formularz zgłoszeniowy [ *.doc 27KB ]

 

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2024.44 t.j.).

Podstawa prawna

 
  • Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.2023.20 t.j.).

Informacje o publikacji dokumentu