Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, że 18 kwietnia 2025 r. wstrzymuje nabór wniosków na realizację:
- prac interwencyjnych,
- robót publicznych,
- zatrudnienia wspieranego,
- staży,
- refundacji kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy,
- dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
- zwrotu kosztów dojazdu/ zakwaterowania,
- zwrotu kosztów opieki nad dzieckiem,
- postępowania nostryfikacyjnego lub w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie.
Dzień 18.04.2025 r. jest ostatnim dniem przyjmowania wniosków!
Wstrzymanie naboru wniosków jest konieczne w związku ze zmianą obowiązujących przepisów i wejściem w życie nowej Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Zapraszamy do składania wniosków po ponownym ogłoszeniu naborów.
______________________________________________________________________________________________
Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy informuje, iż z dniem 07 stycznia 2025 roku rozpoczyna nabór wniosków o skierowanie bezrobotnego(ych) do wykonywania pracy w ramach robót publicznych.
Organizatorami robót publicznych mogą być:
- gminy,
- organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej,
- spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
W 2025 roku na roboty publiczne w pierwszej kolejności kierowane będą osoby:
- powyżej 50 roku życia,
- długotrwale bezrobotne.
Termin składania wniosków: od 07 stycznia 2025r. do wyczerpania limitu miejsc!
Szczegółowe informacje, odbiór druków i składanie wniosków:
Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy, ul. Toruńska 147,
pokój 108, I pietro,
tel. (52) 36 04 356.
1. Zasady ubiegania się o organizację robót publicznych:
Rozporzadzenie MPiPS w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne
Rozporządzenie Rady Ministra w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie
2. Dokumenty potrzebne przy ubieganiu się o organizację robót publicznych:
Wniosek o skierowanie bezrobotnych do wykonywania robót publicznych dla jednostek będących beneficjentami pomocy publicznej
Wniosek o skierowanie bezrobotnych do wykonywania robót publicznych dla jednostek nie będących beneficjentami pomocy publicznej
Oświadczenie pracodawcy
Zgłoszenie wolnego miejsca pracy pracodawcy krajowego
Oświadczenie o pomocy de minimis
Formularz informacji przedstawionych przy ubiegananiu się o pomoc de minimis
3. Dokumenty potrzebne przy realizacji umowy o organizację robót publicznych:
Wzór umowy z pracodawcą będącym beneficjentem pomocy publicznej
Wzór umowy z pracodawcą nie będącym beneficjentem pomocy publicznej
Zaświadczenie o pomocy de minimis
Wniosek o refundację części wynagrodzeń osób zatrudnionych w ramach robót publicznych
Zaświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie
Zaświadczenie o pomocy de minimis w rybołówstwie
Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych