NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE BONU NA KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim informuje, że dla osób bezrobotnych lub poszukujących pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nowym Mieście Lubawskim, od dnia 01.10.2025 r. do wyczerpania limitu finansowego przyjmowane będą wnioski o przyznanie bonu na kształcenie ustawiczne.
Wartość bonu na kształcenie ustawiczne wynosi do 100% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyznania bonu.
Starosta finansuje koszty do wysokości bonu, a koszty przekraczające ten limit finansuje bezrobotny lub poszukujący pracy.
W ramach bonu starosta finansuje bezrobotnemu lub poszukującemu pracy:
- koszt należny instytucji szkoleniowej za realizację jednego lub kilku szkoleń – w formie wpłaty na rachunek płatniczy instytucji szkoleniowej;
- koszt należny organizatorowi studiów podyplomowych – w formie wpłaty na rachunek płatniczy organizatora studiów;
- koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub koszty uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności – w formie wpłaty na rachunek płatniczy instytucji potwierdzającej nabycie wiedzy i umiejętności lub instytucji wydającej dokumenty potwierdzające nabycie wiedzy i umiejętności.
Cena usług finansowanych przez starostę w ramach bonu nie może być rażąco wyższa od cen podobnych usług oferowanych na rynku.
Pierwszeństwo przy przyznaniu bonu przysługuje:
- bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;
- bezrobotnym powyżej 50. roku życia;
- bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
- bezrobotnym niepełnosprawnym;
- długotrwale bezrobotnym;
- bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30. roku życia;
- bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.
Wnioski niekompletne, wypełnione nieczytelnie lub niezawierające wszystkich informacji pozostają bez rozpatrzenia, jeżeli wnioskodawca nie uzupełni braków w wyznaczonym terminie.
Wnioski dostępne na stronie internetowej.
Komplet dokumentów można składać:
- W wersji papierowej w sekretariacie Urzędu, pok. 308, III piętro lub pocztą tradycyjną na adres tutejszego Urzędu – data wpływu wniosku jest rozumiana jako dostarczenie kompletnego wniosku do siedziby Urzędu.
- W wersji elektronicznej poprzez platformę ePUAP lub skrzynkę e-Doręczeń przy wykorzystaniu podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.