Rejestracja i uwierzytelnienie konta pozwala użytkownikowi w pełni korzystać z usług i zasobów oferowanych przez moduł praca.gov.pl
Część wniosków przed uzupełnieniem wymaga zalogowania się na portalu - posiadania konta w praca.gov.pl. Posiadanie konta jest również niezbędne, aby otrzymać odpowiedź od pracownika urzędu (gdy wybierze "kontakt przez praca.gov.pl")
Zarejestrować się można za pomocą jednej z metod:
- za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego "Rejestruj konto i zweryfikuj kwalifikowanym podpisem elektronicznym". Od momentu podpisania konta, użytkownik będzie mógł się zalogować i korzystać z usług oraz zasobów oferowanych przez moduł praca.gov.pl,
- za pomocą podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP "Rejestruj konto i zweryfikuj podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP". Od momentu podpisania konta, użytkownik będzie mógł się zalogować i korzystać z usług oraz zasobów oferowanych przez moduł praca.gov.pl,
- za pomocą login.gov.pl "Rejestruj konto i zweryfikuj przez login.gov.pl". Po uwierzytelnieniu się klient zostanie przekierowany do portalu praca.gov.pl, gdzie będzie kontynuował zakładanie konta zweryfikowanego,
- za pomocą konta niezweryfikowanego "Rejestruj konto niezweryfikowane". Zalogowanie i korzystanie z usług oraz zasobów oferowanych przez moduł praca.gov.pl, będzie możliwe dopiero po zweryfikowaniu konta przez pracownika urzędu.