Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://nowemiastolubawskie.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji Wortalu PSZ:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

 

Niezgodność z załącznikiem

 

  • nie każda zamieszczona grafika posiadała „Atrybut ALT",
  • część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas,
  • w części zamieszczonych plików .pdf nie można dokonać przeszukiwania tekstu - ponieważ dokumenty składają się z zeskanowanych obrazów a nie tekstu,
  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie nie są w pełni dostępne cyfrowo z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł i opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji (pliki wytworzone przez inne instytucje niż tut. Urząd przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych),
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Informacje dodatkowe - Ułatwienia, które zawiera strona:

  •  odpowiedni kontrast,
  •  możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
  •  moduł wyszukiwania,

Skróty klawaturowe

Na stronie internetowej mozna uzywać standardowych skrótów klawaturowych przeglądarki.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 18 sierpnia 2020 roku.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosława Mejki lub Przemysława Nowaka — e-mail: olno@praca.gov.pl lub telefonicznie +48 564724280 wew. 310.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Powiatowy Urząd Pracy
  • Adres: ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie,
  • e-mail: olno@praca.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Grunwaldzka 3

Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim posiada dwa wejścia z poziomu parteru, główne wejście od strony frontu budynku od ulicy Grunwaldzkiej i wejście do wewnętrznej klatki schodowej z tyłu budynku oraz wejście z poziomu piwnicy z szybu windowego od frontu budynku. Budynek, w którym znajduje się siedziba Urzędu przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych, do której prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku na III p. zlokalizowana jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Na schodach zamontowane są poręcze, kolorem żółtym oznaczono krawędzie schodów wewnętrznych i zewnętrznych dla potrzeb osób słabowidzących.. Na II i III piętro osoby niepełnosprawne mogą dostać się odpowiednio przystosowaną dla nich windą.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Sekretariat znajduje się na III p., przed wejściem znajduje się tablica z rozkładem pomieszczeń w budynku z oznaczeń w alfabecie brajla, zapewniając dostęp w sposób wizualny i dotykowy oraz głosowy poprzez zastosowanie systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną oraz zwiększa poziom bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. W budynku nie zastosowano oznaczenia w druku powiększonym i kontrastowym.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem Urzędu wyznaczone są cztery miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych, dwa miejsca znajdują się w pobliżu wejścia z poziomu piwnicy z szybu windowego od frontu budynku, kolejne dwa miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych znajdują się  przy wejściu do wewnętrznej klatki schodowej z tyłu budynku.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W urzędzie można  skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 44).

Osoby uprawnione powinny zgłosić zamiar skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie:

  • telefonicznie -za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie:  56 4724280
  • przesłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres e-mail: olno@praca.gov.pl (dostępny jest wzór formularza zgłoszeniowego, który osoba może przesłać. Wzór nie ma charakteru obligatoryjnego zaś jedynie charakter pomocniczy)

 

Informacje o publikacji dokumentu