Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://nowemiastolubawskie.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji Wortalu PSZ:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- nie każda zamieszczona grafika posiadała „Atrybut ALT",
- część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas,
- w części zamieszczonych plików .pdf nie można dokonać przeszukiwania tekstu - ponieważ dokumenty składają się z zeskanowanych obrazów a nie tekstu,
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie nie są w pełni dostępne cyfrowo z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł i opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji (pliki wytworzone przez inne instytucje niż tut. Urząd przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych),
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści nieobjęte przepisami
- dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Informacje dodatkowe - Ułatwienia, które zawiera strona:
- odpowiedni kontrast,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- moduł wyszukiwania,
Skróty klawaturowe
Na stronie internetowej mozna uzywać standardowych skrótów klawaturowych przeglądarki.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 18 sierpnia 2020 roku.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosława Mejki lub Przemysława Nowaka — e-mail: olno@praca.gov.pl lub telefonicznie +48 564724280 wew. 310.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Powiatowy Urząd Pracy
- Adres: ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie,
- e-mail: olno@praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Grunwaldzka 3
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim posiada dwa wejścia z poziomu parteru, główne wejście od strony frontu budynku od ulicy Grunwaldzkiej i wejście do wewnętrznej klatki schodowej z tyłu budynku oraz wejście z poziomu piwnicy z szybu windowego od frontu budynku. Budynek, w którym znajduje się siedziba Urzędu przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych, do której prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku na III p. zlokalizowana jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Na schodach zamontowane są poręcze, kolorem żółtym oznaczono krawędzie schodów wewnętrznych i zewnętrznych dla potrzeb osób słabowidzących.. Na II i III piętro osoby niepełnosprawne mogą dostać się odpowiednio przystosowaną dla nich windą.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Sekretariat znajduje się na III p., przed wejściem znajduje się tablica z rozkładem pomieszczeń w budynku z oznaczeń w alfabecie brajla, zapewniając dostęp w sposób wizualny i dotykowy oraz głosowy poprzez zastosowanie systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną oraz zwiększa poziom bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. W budynku nie zastosowano oznaczenia w druku powiększonym i kontrastowym.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem Urzędu wyznaczone są cztery miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych, dwa miejsca znajdują się w pobliżu wejścia z poziomu piwnicy z szybu windowego od frontu budynku, kolejne dwa miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych znajdują się przy wejściu do wewnętrznej klatki schodowej z tyłu budynku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W urzędzie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 44).
Osoby uprawnione powinny zgłosić zamiar skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie:
- telefonicznie -za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie: 56 4724280
- przesłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres e-mail: olno@praca.gov.pl (dostępny jest wzór formularza zgłoszeniowego, który osoba może przesłać. Wzór nie ma charakteru obligatoryjnego zaś jedynie charakter pomocniczy)