Informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2025 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej podpisał ustawę z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Ustawa ta obecnie oczekuje na ogłoszenie w Dzienniku Ustaw!
Nowe przepisy wprowadzą m.in. obowiązek zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy za pośrednictwem systemu ePraca
(obecnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące Skarb Państwa,
- osoby prawne państwowe i samorządowe,
- jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące
Zmiana podyktowana jest zwiększeniem liczby dostępnych i aktualnych ofert pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne, oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Zmiany dotyczą m.in.
• korzystania z elektronicznego formularza zgłoszenia oferty pracy dostępnego na stronie www.praca.gov.pl,
• zakładania konta pracodawcy,
• możliwości zgłoszenia jednej oferty do kilku urzędów pracy i wskazania urzędu wiodącego.
O wejściu w życie w/w Ustawy będziemy Państwa informować na bieżąco
Więcej informacji w siedzibie urzędu lub tel. 56 47 24 280, wew. 6, 573-793-459